Biznis la români

Vorba că „fiecare român este un buric al pământului” a fost spusă de un prieten de-al meu acum mulți ani și observ că este actuală în fiecare zi …

Companiile care au un produs bun, competitiv, își permit să investească eficient în promovare, își cumpără materiale de calitate, primesc consultanță de calitate, iar rezultatul se vede în cota de piață.

Văzând acest lucru, Gigel, crede că știe și el să facă și se apucă repede, că deh, un SRL se face într-o săptămână și costă puțin. Nu are capital, nu are un produs bun, nu investește într-o comunicare eficientă și nici el nu este prea bun manager. Rezultatul este un kitsch.

Ca să îl exemplificăm pe Gigel, am ales exemplul cu domnul din film: nu este în stare, nu are o placă de surf performantă, nu știe nimic despre sportul respectiv, dar vrea, pentru că are impresia că „dacă știu ăia știu și eu că nu-s prost”. Rezultatul îl puteți vedea în film.

Diferența între un lider și Gigel stă în abordare și în calitatea comunicării. Produse proaste vândute din cauza publicității bune am mai văzut, dar reciproca nu este valabilă. Alegerea vă aparține.

.