Viitorul vânzărilor este online !

Știm că nu este ceva nou, nu am descoperit nici apa caldă nici mersul pe jos, dar simțeam nevoia să vă spunem asta. Și o să vă tot spunem acest lucru până o să vă intre bine de tot în cap și în planul de afaceri.

Am avut ceva întâlniri săptămâna trecută cu potențiali clienți care erau foarte interesați de dezvoltarea unei platforme online pentru afacerile lor și am remarcat un lucru: pentru majoritatea afacerilor mici, site-ul de prezentare este și atât.
Păi normal că atunci când te duci la o negociere și auzi că trebuie să plătești niște euro pe lună pentru online ți se pare colosal de mult ! Pentru că online-ul tău NU PRODUCE ! DE CE NU PRODUCE ? Probabil că încă nu ai discutat cu noi !

Prietene, faptul că ai un site de prezentare mișto, responsiv la dispozitivele mobile, optimizat, plin de cuvinte cheie (care nu mai folosesc la nimic, dar asta într-o altă postare), care dă o impresie bună despre afacerea ta, este ca și cum ai avea un BMW X5: îți satisface complet ego-ul dar nu îți face numai găuri în buget.

Ne tot bate capul să pornim un proiect propriu de ecommerce, pentru că ne-am tot lovit de refuzuri din partea celor pe care i-am sfătuit să investească în magazine online și analizăm din ce în ce mai în detaliu acest lucru. Dacă ei sunt fraieri și nu vor, noi de ce să nu facem un ban pe marfa lor ?

Dar destul cu pălăvrăgeala, hai să vă dăm niște cifre (sursa aici):

  • în 2014 românii au cumpărat online de 1 miliard de euro;
  • piața online crește anual cu procente cuprinse între 25 si 30%, asta înseamnă că în 3 ani se dublează (faceți calculele, așa este);
  • România are 19,7 milioane de locuitori, din care 10 milioane sunt utilizatori de internet;
  • România este țara din Europa cu cea mai bună viteză de download pentru conexiuni broadband.

Dacă nu vrei acces la o piață de 1 miliard de euro anual, asta poate însemna 2 lucruri:

  1. Ai o avere considerabilă și trăiești din dobândă.
  2. Ai niște vânzări mari în mediul offline. Dar ghici ce, pe măsură ce piața online crește, cea offline scade și s-ar putea ca actualii tăi clienți să cumpere de la concurența ta care are magazin online.

PS: găseşti datele noastre de contact în secţiunea cu acelaşi nume.